veel voorkomende vragen
Dit probleem ontstaat omdat de browser die je gebruikt via de cache en cookies de accountgegevens onthoud.
Om dit probleem op te lossen kan je drie dingen doen.
Optie 1: Gebruik een andere browser om in te loggen.
Optie 2: Gebruik een private window om in te loggen.
Optie 3: Je moet het cachegeheugen en de cookies van je huidige browser wissen.
Daarna heb je weer de optie om met je eigen/juiste account in te loggen.
Hoe verwijder je cookies en cache?
Cache wissen in Microsoft Edge
Cache wissen Google Chrome
Cache wissen in Mozilla Firefox 12.x t/m huidig (Windows)
Cache wissen in Safari (Apple-versie)
Deze handleiding legt uit hoe je door middel van een eenmalige instelling ervoor kunt zorgen dat je Summa-mail altijd wordt doorgestuurd naar je privé e-mailadres.
1. Ga naar https://outlook.office.com en log in met je Summa gegevens. Mocht je niet kunnen inloggen volg dan de stappen van Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
2. Nadat je op de webmail bent ingelogd, komen je mails die je van Summa hebt ontvangen in beeld. Klik vervolgens rechtsboven in het scherm op de blauwe balk op het icoontje instellingen (het tandwiel).
3. Rechts in het scherm verschijnt nu een verticale balk met instellingen. Scroll zo ver mogelijk naar beneden en klik vervolgens rechtsonder in het scherm op Alle Outlook-instellingen weergeven.
4. Klik in het scherm dat volgt op Doorsturen
5. Hierna kom je in het scherm waar je je privé e-mailadres kunt invullen. Het advies is om ook het vakje ‘Kopie van doorgestuurde berichten bewaren’ aan te vinken. Dan blijft er een kopie van je Summa-mail bewaard op de server. Mocht je privé e-mail vol zijn of door een storing niet meer bereikbaar zijn, dan heb je altijd nog een kopie van alle Summa-mails op de server staan.
Let op dat je geen typefout maakt bij het invullen van je eigen privé e-mailadres.
Klik hier om de handleiding van het studentenportaal van Eduarte te downloaden.
Wanneer je je rooster niet ziet kan het zijn dat de roostermaker dit nog niet gepubliceerd heeft.
Het rooster wordt namelijk voor meerdere opleidingen tegelijk gepubliceerd. Als één van opleidingen nog niet klaar is met het rooster, kan het nog niet online gezet worden voor de andere opleidingen.
Klik hier voor de contactgegevens
Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het invoeren van jouw resultaten.
Neem contact op met je docent.
Nee, deze kan je niet aanpassen.
De studenten ICT Servicedesk helpt met vragen over:
Contactgegevens
E-mail: StudentenICTServicedesk@summacollege.nl
Openingstijden
Telefonisch: maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 10:30 uur via telefoonnummer 040-269 4410.
Je bent als student zelf verantwoordelijk om je systeem up-to-date te houden. Summa biedt hierin geen ondersteuning.
TIP: Lukt het niet om verbinding te maken met wifi? Typ je wachtwoord eerst in een kladblok of notitieapp om te zorgen dat je geen typfout maakt.
Je kunt ook je wachtwoord resetten.