F.A.Q.

veel voorkomende vragen

Dit probleem ontstaat omdat de browser die je gebruikt via de cache en cookies de accountgegevens onthoud.

Om dit probleem op te lossen kan je drie dingen doen.

Optie 1: Gebruik een andere browser om in te loggen.

Optie 2: Gebruik een private window om in te loggen.

Optie 3: Je moet het cachegeheugen en de cookies van je huidige browser wissen.

Daarna heb je weer de optie om met je eigen/juiste account in te loggen.

Hoe verwijder je cookies en cache?

Cache wissen in Microsoft Edge

  • Klik in Microsoft Edge op Hub > Geschiedenis
  • Selecteer “Alle geschiedenis wissen.
  • Vink hier aan Cookies en opgeslagen websitegegevens” & “Gegevens en bestanden in de cache.
  • Klik op Wissen

Cache wissen Google Chrome

  • Klik in Google Chrome rechts bovenaan in de menubalk op de instellingen (3 stipjes onder elkaar)
  • Klik op Geschiedenis > Geschiedenis
  • Klik op Browsegegevens wissen.
  • Selecteer bij periode alles en vink hier cookies en cache aan om te verwijderen
  • Klik vervolgens op de knop “Gegevens wissen“.

Cache wissen in Mozilla Firefox 12.x t/m huidig (Windows)

  • Ga in Mozilla Firefox naar de oranje knop “Firefox”.
  • Ga naar het menu Geschiedenis
  • Klik daarna op Recente Geschiedenis Wissen
  • Vink hier cookies en cache aan om te verwijderen en klik op Nu wissen

Cache wissen in Safari (Apple-versie)

  • Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari.
  • Selecteer Voorkeuren.
  • Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
  • Klik in het dialoogvenster Beveiliging op Bladwijzers.
  • Klik op Toon cookies.
  • Klik in het dialoogvenster Cookies op de cookies van de domeinnaam en klik vervolgens op Verwijder. Als je alle cookies wilt wissen, klik je op Verwijder alles.
  • Klik op Gereed.

Deze handleiding legt uit hoe je door middel van een eenmalige instelling ervoor kunt zorgen dat je Summa-mail altijd wordt doorgestuurd naar je privé e-mailadres.

1. Ga naar https://outlook.office.com en log in met je Summa gegevens. Mocht je niet kunnen inloggen volg dan de stappen van Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

2. Nadat je op de webmail bent ingelogd, komen je mails die je van Summa hebt ontvangen in beeld. Klik vervolgens rechtsboven in het scherm op de blauwe balk op het icoontje instellingen (het tandwiel).

3. Rechts in het scherm verschijnt nu een verticale balk met instellingen. Scroll zo ver mogelijk naar beneden en klik vervolgens rechtsonder in het scherm op Alle Outlook-instellingen weergeven.

4. Klik in het scherm dat volgt op Doorsturen

5. Hierna kom je in het scherm waar je je privé e-mailadres kunt invullen. Het advies is om ook het vakje ‘Kopie van doorgestuurde berichten bewaren’ aan te vinken. Dan blijft er een kopie van je Summa-mail bewaard op de server. Mocht je privé e-mail vol zijn of door een storing niet meer bereikbaar zijn, dan heb je altijd nog een kopie van alle Summa-mails op de server staan.

Let op dat je geen typefout maakt bij het invullen van je eigen privé e-mailadres.

Klik hier om de handleiding van het studentenportaal van Eduarte te downloaden.

Klik hier om de handleiding van het Ouderportaal van Eduarte te downloaden.

Wanneer je je rooster niet ziet kan het zijn dat de roostermaker dit nog niet gepubliceerd heeft.
Het rooster wordt namelijk voor meerdere opleidingen tegelijk gepubliceerd. Als één van opleidingen nog niet klaar is met het rooster, kan het nog niet online gezet worden voor de andere opleidingen. 

Wanneer je een verkeerd rooster ziet, neem dan contact op met de Studenten Administratie.

Klik hier voor de contactgegevens

Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het invoeren van jouw resultaten.
Neem contact op met je docent.

Klik hier om het reglement en gedragscode gebruik ICT middelen te downloaden.

Nee, deze kan je niet aanpassen.

Copyright © 2023 Summa College. Alle rechten voorbehouden
NederlandsEnglish

Studentenhelpdesk

De studenten ICT Servicedesk helpt met vragen over:

  • Programma’s, zoals Office365, Itslearning, Mijn Summa en Eduarte.
  • E-mail, zoals het koppelen van e-mail op de telefoon, doorsturen naar privé-mail of webmail.
  • Het draadloos netwerk.
  • Aanmeldproblemen.
  • Printen.

Contactgegevens
E-mail: StudentenICTServicedesk@summacollege.nl

Openingstijden
Telefonisch: maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 10:30 uur via telefoonnummer 040-269 4410.

Stel hieronder jouw vraag?

Je bent als student zelf verantwoordelijk om je systeem up-to-date te houden. Summa biedt hierin geen ondersteuning.

TIP: Lukt het niet om verbinding te maken met wifi? Typ je wachtwoord eerst in een kladblok of notitieapp om te zorgen dat je geen typfout maakt.

Je kunt ook je wachtwoord resetten.