Op deze pagina vind je alles rondom jouw persoonlijke omgeving.
Als student wil je informatie hebben over je rooster, behaalde resultaten, etc.
Om aan deze informatie te komen kan je gebruik maken van de website van Eduarte via mijn.summacollege.nl of je installeert de Mijn Summa App;
Android: download
iOS: download
Let op: er zijn verschillen tussen Eduarte (mijn.summacollege.nl) en de Mijn Summa app:
Eduarte (website) | Mijn Summa app | |
Cijfers | Ja | Ja |
Rooster | Ja | Ja |
Zelf ziekmelden | Ja | Nee |
Persoonlijke gegevens wijzigen | Ja | Nee |
Wanneer je niet kunt inloggen in de Mijn Summa App, volg dan de volgende stappen:
1) Probeer in te loggen op een andere site van het Summa, b.v. het Eduarte portaal (zie hieronder).
2) Kun je hier ook niet inloggen, dan kun je het beste je wachtwoord resetten:
Om je wachtwoord te resetten moet je naar de site: wachtwoord.summacollege.nl
Mocht je niet weten hoe deze site werkt, bekijk dan deze handleiding
3) Als je hierna nog niet kunt inloggen, kun je het beste even contact opnemen met de Studenten ICT Servicedesk (telefonisch of per mail).
Openingstijden: 08:30 – 10:30 uur
Telefonisch: 040 – 269 44 10
Mail: studentenictservicedesk@summacollege.nl
Wanneer je je resultaten niet ziet in de Mijn Summa App (of de verkeerde resultaten), volg dan de volgende stappen:
1) Log in op Eduarte (zie hieronder).
2) Zie je hier ook geen (juiste) resultaten, neem dan contact op met je docent. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het invoeren van jouw resultaten.
3) Zie je in Eduarte wel de juiste resultaten, neem dan contact op met de Studenten ICT Servicedesk (telefonisch of per mail).
Openingstijden: 08:30 – 10:30 uur
Telefonisch: 040 – 269 44 10
Mail: studentenictservicedesk@summacollege.nl
P.S. Op dit moment toont de Mijn Summa App alle resultaten onder elkaar, en is er geen onderverdeling in Toets en Examengerichte resultaten, zoals die wel aanwezig is in Eduarte.
Ja, via de volg functie in de Mijn Summa App, kun je iemand anders (bijvoorbeeld je ouders) toegang geven tot jouw gegevens. Volg hiervoor de volgende stappen (zie ook de screenshots):
De persoon die jij toegang hebt gegeven, kan nu inloggen in Mijn Summa App door op het inlogscherm te kiezen voor ‘Inloggen als ouder/verzorger/(leer)bedrijf’ (zie hieronder).
De persoon kan nu inloggen met jouw Summa emailadres (PSxxxxxx@summacollege.nl) en de 12-cijferige code die je eerder hebt genoteerd. Let op! Deze code is éénmalig geldig. Wanneer deze persoon zich uitlogt uit de Mijn Summa App, zal je hem/haar in je eigen Mijn Summa App moeten verwijderen, en opnieuw moeten toevoegen om opnieuw een code te verkrijgen.
Nee, op dit moment is het nog niet mogelijk om een ziekmelding te doen via de Mijn Summa App. Wel zit er in de gids in de Mijn Summa App, een link naar de informatiepagina van het Summa betreffende ziekmelden en verlof.
Ja, via de link ‘Webmail’ onder ‘Meer’ kom je direct in Outlook terecht. De eerste keer dat je deze link gebruikt moet je inloggen met je Summa-account.
Ja, via de toegangscode functie in de Mijn Summa App, kun je de toegang tot de Mijn Summa App beveiligen. Volg hiervoor de volgende stappen:
Je zult nu elke keer dat je de Mijn Summa App wilt gebruiken, de toegangscode (Face ID) moeten invoeren.
De studenten ICT Servicedesk helpt met vragen over:
Contactgegevens
E-mail: StudentenICTServicedesk@summacollege.nl
Openingstijden
Telefonisch: maandag t/m vrijdag van 8:30 tot 10:30 uur via telefoonnummer 040-269 4410.
Je bent als student zelf verantwoordelijk om je systeem up-to-date te houden. Summa biedt hierin geen ondersteuning.
TIP: Lukt het niet om verbinding te maken met wifi? Typ je wachtwoord eerst in een kladblok of notitieapp om te zorgen dat je geen typfout maakt.
Je kunt ook je wachtwoord resetten.