Menu Sluiten

Onderwerpen: F.A.Q.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
    1. Ga naar https://wachtwoord.summacollege.nl/
    2. Klik vervolgens op de tweede optie: “Wachtwoord vergeten of account ontgrendelen
    3. Voer je PS-nummer in en volg de vervolgstappen
  • Ik wil mijn wachtwoord wijzigen

    Om jouw wachtwoord te wijzigen volg onderstaande stappen:

    1. Ga naar de website: https://wachtwoord.summacollege.nl

    2. Klik op de eerste optie 

    3. Vul hier je gebruikersnaam in (bijv. PS123456), vul vervolgens je huidige wachtwoord in en klik op “volgende”.

    4. Bedenk nu een nieuw wachtwoord dat uit minimaal 8 karakters bestaat.

    5. Als alles gelukt is, is het wachtwoord gewijzigd.

    Voor een uitgebreide uitleg met plaatjes ga naar: https://start.summacollege.nl/?kb=ik-wil-mijn-wachtwoord-wijzigen

     

  • Het verkeerde account wordt automatisch geselecteerd/ingelogd.

    Dit probleem ontstaat omdat de browser die je gebruikt via de cache en cookies de accountgegevens onthoud.

    Om dit probleem op te lossen kan je drie dingen doen.

    optie 1: Gebruik een andere browser om in te loggen.

    optie 2: Gebruik een private window om in te loggen.

    optie 2: je moet het cachegeheugen en de cookies van je huidige browser wissen.
    Daarna heb je weer de optie om met je eigen/juiste account in te loggen.

    Hoe verwijder je cookies en cache?

    Cache wissen in Microsoft Edge

    • Klik in Microsoft Edge op Hub > Geschiedenis
    • Selecteer “Alle geschiedenis wissen.
    • Vink hier aan Cookies en opgeslagen websitegegevens” & “Gegevens en bestanden in de cache.
    • Klik op Wissen

    Cache wissen Google Chrome

    • Klik in Google Chrome rechts bovenaan in de menubalk op de instellingen (3 stipjes onder elkaar)
    • Klik op Geschiedenis
    • Klik op Browsergegevens wissen.
    • Selecteer bij periode alles en vink hier cookies en cache aan om te verwijderen
    • Klik vervolgens op de knop “Browsergegevens wissen“.

    Cache wissen in Mozilla Firefox 12.x t/m huidig (Windows)

    • Ga in Mozilla Firefox naar de oranje knop “Firefox”.
    • Ga naar het menu Geschiedenis
    • Klik daarna op Recente Geschiedenis Wissen
    • Vink hier cookies en cache aan om te verwijderen en klik op Nu wissen

    Cache wissen in Safari (Apple-versie)

    • Ga naar het vervolgkeuzemenu Safari.
    • Selecteer Voorkeuren.
    • Klik op het pictogram Beveiliging in het bovenste venster.
    • Klik in het dialoogvenster Beveiliging op Bladwijzers.
    • Klik op Toon cookies.
    • Klik in het dialoogvenster Cookies op de cookies van de domeinnaam en klik vervolgens op Verwijder. Als je alle cookies wilt wissen, klik je op Verwijder alles.
    • Klik op Gereed.

     

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Wi-Fi:

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Printen:

  • Hoe moet ik printen?

    Je kunt documenten uitprinten via de website https://myprint.summacollege.nl

    Dit kan vanaf iedere computer. Zo kun je dus onderweg of vanuit thuis een printopdracht sturen en deze ophalen bij een van de printers.

    1.Ga naar de webpagina https://myprint.summacollege.nl en log in met je Summa account (PSnummer + wachtwoord).

    2. Voordat je kunt printen heb je eerst printtegoed nodig. Dit kun je kopen door op ‘tegoed kopen‘ te klikken.
    Volg de stappen om je printtegoed op te laden.

    3. Ga terug naar de startpagina van https://myprint.summacollege.nl en klik op de knop ‘bestand kiezen‘. Selecteer een bestand dat je wilt printen, selecteer de juiste print instellingen (kleur/ zwart-wit en enkelzijdig/ dubbelzijdig) en klik dan op ‘afdrukken‘.
    Gelukt? Dan staat er: ‘Uw document staat gereed om geprint te worden‘.

    4. Loop naar een van de Summa-printers en meld je daar aan met je Summa account. Bij de printers moet je handmatig jouw Summa-gegevens (PSnummer + wachtwoord) invoeren.

    5. Selecteer uit het hoofdmenu ‘Follow-you‘.

    6. Je ziet nu een lijst met jouw printopdrachten.

    7. Selecteer de printopdrachten die je wilt uitprinten.

    8. Kies voor ‘afdrukken‘ of druk op de groene knop.

    9. Je printopdracht wordt nu verwerkt en het tegoed wordt afgeboekt.

     

    Opmerkingen:

    • Myprint ondersteunt de meeste bestandstypen. Wanneer je een bestand wilt printen dat niet wordt ondersteund, krijg je de melding ‘Het bestand dat u heeft verstuurd heeft een verkeerde extensie en kan niet worden afgedrukt’.
    • De maximale bestandsgrootte is 10MB. Een bestand dat groter is, zal niet worden verwerkt. Heb je een bestand dat groter is, dan kun je dat via de pc’s van school, je eigen laptop of je thuis-pc printen.
    • Wil je een document kopieëren? Bij de printers staat uitgelegd hoe dit moet.

     

    Voor een handleiding met afbeeldingen ga naar: https://start.summacollege.nl/?kb=printen-bij-summa-via-de-myprint-website

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Office 365:

  • Hoe download ik teams?

    Om teams te downloaden als desktop applicatie gebruik de volgende link:

    https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion

    Onder het kopje “Download Teams voor werk op je desktop” en klik je op “download Teams
    Vervolgens wordt er een bestand gedownload.
    Open dit bestand om teams te installeren.
    Nadat teams is geïnstalleerd open je teams en kan je met je Summa College gebruikersnaam (bijv. PS123456@summacollege.nl) en wachtwoord inloggen.

    Teams downloaden voor mobiel/tablet:

    Open Google play (android) of App store (iOS) op je mobiel/tablet.
    Zoek in de store naar “Microsoft teams
    Download en installeer  Microsoft Teams.
    Open na installatie de teams app.
    Je kan nu inloggen met je summa college gebruikersnaam (bijv. PS123456@summacollege.nl) en wachtwoord.

    Teams via de website:

    Je kunt teams ook gebruiken via de website: https://teams.Microsoft.com

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Mijn Summa:

  • Hoe activeer ik mijn summa?

    Je activeert je mijn summa account door je wachtwoord te resetten.

    Dit doe je op de volgende manier:

    • Ga eerst naar https://wachtwoord.summacollege.nl/
    • Klik vervolgens op de eerste optie ‘Wachtwoord vergeten, resetten of account ontgrendelen’. 
    • Vul je gebruikersnaam in. Dit is je PS nummer (bijv. PS123456) en klik op Volgende.
    • Geef vervolgens aan hoe je de code wilt ontvangen en druk op Volgende. Let op: je ontvangt deze op je privé e-mail of 06 dat bij het Summa College registreert staat.
    • Vervolgens kom je in het scherm waar je de ontvangen code kunt invoeren. Voer deze in en klik op Volgende.
    • Bedenk nu een nieuw wachtwoord dat uit de voorwaarden bestaat zoals te zien is op het scherm.
    • Als alles gelukt is, is het wachtwoord gewijzigd en je account geactiveerd.

    Voor een uitgebreide handleiding met afbeeldingen ga je naar: https://start.summacollege.nl/?kb=summa-account-activeren-door-je-wachtwoord-te-wijzigen

     

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Chromebook:

  • Ik kan geen documenten uploaden op Itslearning

    Sommige bestandstypen worden slecht of niet ondersteund door Itslearning.
    Een voorbeeld hiervan is google docs. Als je jouw bestanden dus via google docs maakt kan het zijn dat je deze niet kan uploaden.

    Om dit probleem op te lossen kan je via  https://portal.office.com gebruik maken van Microsoft Word.

    Microsoft Word bestanden worden wel ondersteund door Itslearning.

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

E-mail:

  • E-mail doorsturen naar je privé e-mailadres

    Deze handleiding legt uit hoe je door middel van een eenmalige instelling ervoor kunt zorgen dat je Summa-mail altijd wordt doorgestuurd naar je privé e-mailadres.

    1. Ga naar https://outlook.office.com en log in met je Summa gegevens. Mocht je niet kunnen inloggen volg dan de stappen van Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
    2. Nadat je op de webmail bent ingelogd, komen je mails die je van Summa hebt ontvangen in beeld. Klik vervolgens rechtsboven in het scherm op de blauwe balk op het icoontje instellingen (het tandwiel).

    3. Rechts in het scherm verschijnt nu een verticale balk met instellingen. Scroll zo ver mogelijk naar beneden en klik vervolgens rechtsonder in het scherm op Alle Outlook-instellingen weergeven.

    4. Klik in het scherm dat volgt op Doorsturen

    5. Hierna kom je in het scherm waar je je privé e-mailadres kunt invullen. Het advies is om ook het vakje ‘Kopie van doorgestuurde berichten bewaren’ aan te vinken. Dan blijft er een kopie van je Summa-mail bewaard op de server. Mocht je privé e-mail vol zijn of door een storing niet meer bereikbaar zijn, dan heb je altijd nog een kopie van alle Summa-mails op de server staan.

    Let op dat je geen typefout maakt bij het invullen van je eigen privé e-mailadres.

     

     

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter