Menu Sluiten

F.A.Q. Mijn Summa App

  • Ik kan niet inloggen?

    Wanneer je niet kunt inloggen in de App, volg dan de volgende stappen:

    1) Probeer in te loggen op een andere site van het Summa, b.v. het Eduarte portaal (zie hieronder).

    2) Kun je hier ook niet inloggen, dan kun je het beste je wachtwoord resetten:

    Volg daarvoor de stappen die beschreven staan op de volgende pagina (klik op link):

    1. Summa gebruikersnaam en wachtwoord

    3) Als je hierna nog niet kunt inloggen, kun je het beste even contact opnemen met de Studenten ICT Servicedesk (Telefonisch of per Mail).

    De Studenten ICT Servicedesk is geopend op werkdagen tussen 8:30 en 10:30.

    Telefonisch : 040 – 269 44 10
    Mail : studentenictservicedesk@summacollege.nl

  • Ik zie geen rooster?

    Wanneer je je rooster niet ziet in de App (of het verkeerde rooster), volg dan de volgende stappen:

    1) Log in op het Eduarte studenten portaal (zie hieronder).

    2) Zie je hier ook geen (juist) rooster, neem dan contact op met de studenten administratie. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het plannen van jouw rooster.

    3) Zie je in het Eduarte studenten portaal wel het juiste rooster, ga dan in het portaal naar Studie -> Groepen (zie hieronder).

    4) Voeg deze groepen toe in de App (zie hieronder).

    5) Zie je hierna nog steeds geen (juist) rooster in de App, neem dan contact op met de Studenten ICT Servicedesk (Telefonisch of per Mail).

    De Studenten ICT Servicedesk is geopend op werkdagen tussen 8:30 en 10:30.

    Telefonisch : 040 – 269 44 10
    Mail : studentenictservicedesk@summacollege.nl

     

  • Ik zie geen resultaten?

    Wanneer je je resultaten niet ziet in de App (of de verkeerde resultaten), volg dan de volgende stappen:

    1) Log in op het Eduarte studenten portaal (zie hieronder).

    2) Zie je hier ook geen (juiste) resultaten, neem dan contact op met je docent. Er is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het invoeren van jouw resultaten.

    3) Zie je in het Eduarte studenten portaal wel de juiste resultaten, neem dan contact op met de Studenten ICT Servicedesk (Telefonisch of per Mail).

    De Studenten ICT Servicedesk is geopend op werkdagen tussen 8:30 en 10:30.

    Telefonisch : 040 – 269 44 10
    Mail : studentenictservicedesk@summacollege.nl

    P.S. Op dit moment toont de Studenten App alle resultaten onder elkaar, en is er geen onderverdeling in Toets en Examengerichte resultaten, zoals die wel aanwezig is in de Eduarte App / het Eduarte portaal.

  • Kan iemand anders de App gebruiken om mijn gegevens te zien?

    Ja, via de volg functie in de App, kun je iemand anders (bijvoorbeeld je ouders) toegang geven tot jouw gegevens. Volg hiervoor de volgende stappen (zie ook de screenshots):

    1. De persoon die jij toegang gaat geven, moet eerst de App installeren.
    2. Ga in je eigen App naar ‘Meer’ (1) en vervolgens naar ‘Instellingen’ (2).
    3. Kies nu ‘Volg functie’ (3).
    4. Kies ‘Toevoegen’ (4).
    5. Geef naam in van degene die je toegang wilt verlenen (5).
    6. Noteer de 12-cijferige code die in je scherm verschijnt (6).

    De persoon die jij toegang hebt gegeven, kan nu inloggen in zijn/haar Studenten App door op het inlogscherm te kiezen voor ‘Inloggen als ouder/verzorger/(leer)bedrijf’ (zie hieronder).

    De persoon kan nu inloggen met jouw Summa emailadres (PSxxxxxx@summacollege.nl) en de 12-cijferige code die je eerder hebt genoteerd. Let op! Deze code is éénmalig geldig. Wanneer deze persoon zich uitlogt uit de App, zal je hem/haar in je eigen App moeten verwijderen, en opnieuw moeten toevoegen om opnieuw een code te verkrijgen.

  • Kan ik een ziekmelding doen in de App?

    Nee, op dit moment is het nog niet mogelijk om een ziekmelding te doen via de Studenten App. Wel zit er in de gids in de App, een link naar de informatiepagina van het Summa betreffende ziekmelden en verlof.

  • Kan ik mijn mail zien in de App?

    Ja, via de link ‘Webmail’ onder ‘Meer’ kom je direct in Outlook terecht. De eerste keer dat je deze link gebruikt moet je inloggen met je Summa account.

  • Kan ik de toegang tot de App beveiligen?

    Ja, via de toegangscode functie in de App, kun je de toegang tot de App beveiligen. Volg hiervoor de volgende stappen:

    1. Ga in de App naar ‘Meer’ en vervolgens naar ‘Instellingen’ .
    2. Kies ‘toegangscode’.
    3. Zet toegangscode aan met het schuifje.
    4. Voer een 4-cijferige toegangscode in, en herhaal dit nogmaals.
    5. Zet indien mogelijk/gewenst Face ID aan met het schuifje.

    Je zult nu elke keer dat je de App wilt gebruiken, de toegangscode (Face ID) moeten invoeren.

Geen vragen die overeenkomen met het huidige filter

Keer bekeken: 1757